یونولیت
فوم پلی‌استایرن انبساطی چیست
تیر 16, 1397
تیرچه بلوک
تیرچه بلوک
خرداد 18, 1398

فوم بسته بندی چیست؟

فوم بسته بندی از محصولات تولیدی ورق فوم eps می باشد که در صنایع تبلیغاتی و بسته بندی کاربرد فراوانی دارد.فوم بسته بندی که با نام فوم محافظ نیز شناخته می شود به عنوان بهترین نوع بسته بندی محصولات حساس و شکننده انتخاب شده است.
تمامی اجناسی که نیاز به بسته بندی دقیق و اصولی دارند، می بایست از فوم بسته بندی جهت محافظت از آن ها استفاده کرد.
برای بسته بندی محصولات، روش های متنوعی وجود دارد.روش هایی مانند کیسه های پلاستیکی حبابدار، کیسه های بسته بندی بادی، بسته بندی با اسفنج و ابر و ... . اما ایمن ترین روش برای بسته بندی محصولات استفاده از فوم بسته بندی قالب دار می باشد.

انواع فوم بسته بندی:

فوم بسته بندی در دو نوع ورقه ای و قالب دار تولید و به بازار عرضه می گردد.فوم بسته بندی ورقه ای در ابعاد و ضخامت های متنوع تولید می گردد و تنها برای بسته بندی محصولاتی کاربرد دارد که دارای ظرافت ها و پیچیدگی های ظاهری نباشد.
اما فوم بسته بندی قالب دار، برای محصولات شکننده و حساس تر به کار می رود.این نوع فوم بسته بندی، برای یک محصول خاص قالب زده می شود، تا بتواند حداکثر ایمنی لازم را برای محصول فراهم آورد.
تفاوت این دو فوم بسته بندی در ظاهر آن ها و قیمت شان می باشد.با توجه به اینکه تولید فوم بسته بندی قالب دار سخت تر و زمانبرتر از فوم بسته بندی ورقه ای است، قیمت آن نیز بالاتر می رود.درصورتی که نیاز به اطلاع دقیق از قیمت فوم بسته بندی دارید، می توانید با کارشناسان آرمین فوم در تماس باشید.

کاربرد فوم بسته بندی:

همانطور که ذکر شد برای بسته بندی انواع محصولات و لوازم می توان از فوم بسته بندی استفاده کرد. در ادامه به ذکر چند مورد از کاربردهای فوم بسته بندی می پردازیم.
• برای بسته بندی ظروف چینی و عتیقه با ارزش بالا، به جای استفاده از روش های سنتی، از فوم بسته بندی قالب دار استفاده می گردد.
• در بسته بندی لوازم خانگی مانند یخچال و اجاق گازها به جای استفاده از اسفنج بهتر است از فوم بسته بندی استفاده شود.
• از فوم بسته بندی می توان به عنوان عایق حرارتی نیز استفاده کرد.
• برای بسته بندی وسایل الکترونیکی مانند تبلت و موبایل و لوازم یدکی از فوم بسته بندی استفاده می شود.
• بسته بندی شکیل و زیبا برای هدیه های تبلیغاتی بسیار مهم است. بنابراین برای بسته بندی هدایای تبلیغاتی بهترین روش استفاده از فوم های بسته بندی قالب دار می باشد.
• دستگاه های پزشکی علاوه بر ایمنی فیزیکی به محافظت در برابر اشعه نیز نیار دارند. برای فراهم آوردن بالاترین ایمنی برای این گونه دستگاه ها، ما فوم بسته بندی را پیشنهاد می کنیم.

در کل برای بسته بندی تمامی لوازمی که از حساسیت نسبی برخوردار هستند و یا حمل طولانی مدتی را در پیش دارند، بهتر است از فوم های بسته بندی استفاده کرد.

ویژگی های فوم بسته بندی تولید شده توسط آرمین فوم:

• تولید در ضخامت و ابعاد متنوع
• امکان تولید در قالب سفارشی مشتری
• بسیار سبک و کم وزن
• دارای بالاترین مقاومت در برابر نفوذ آب
• تولید در رنگبندی متنوع و موردنظر مشتری
• تولید با استفاده از مواد اولیه با کیفیت بالا
• رعایت استانداردهای بین المللی در تولید محصول

تولید فوم بسته بندی

با توجه به اینکه مراحل تولید فوم بسته بندی پیچیده است، امکان توضیح آن میسر نیست.اما می توان گفت که فوم بسته بندی را از چه فومی می توان تولید کرد.برای تولید فوم بسته بندی از انواع متنوعی از فوم می توان بهره گرفت؛که از آن جمله می توان به فوم پلی اتیلن، فوم پلی یورتان، فوم ریباندد، فوم پلی استایرن، فوم  eps و فوم ارزان اشاره کرد.
لازم به ذکر است آرمین فوم  بسته بندی خود را از فوم eps تولید می کند، که ایمن ترین و بهترین فوم بسته بندی در بازار ایران است.
مشاهده یخدان یونولیت، یخدان فوم، یخدان آکاسیف، باکس، کولباکس تولید شده در آرمین فوم رضوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *