پخت صنایع قالب سازی فلزی
همه چیزدرمورد قالب سازی
مهر 21, 1400
یونولیت بسته بندی
یخدان یونولیتی از کجا بخریم؟
مهر 28, 1400

یخدان یونولیتی

حمل ونقل مواد غذایی از دیرباز مورد توجه بشر قرارداشته است. از آنجایی که مواد غذایی و خوراکی دارای حساسیت میباشند و همچنین میزان دما و رطوبت بر ماندگاری آنها تاثیر میگذارد بنابراین بشر همواره به دنبال مناسبترین گزینه برای بسته بندی این گونه مواد بوده است. یخدان یونولیتی برای همین منظور استفاده می شود .

عایق بودن دربرابر رطوبت و دما و ضربه وهمچنین سبک بودن بسته بندی ،حملی آسان از آن دسته مواردی بود که ذهن انسان همواره به خود مشغول کرده بودند، دانش بشری که تاثیر غیرقابل انکاری در زندگی امروزهٔ  ما دارد این دغدغه را با ابزار کار آمد و مناسبی برطرف کرد، یخدان یونولیتی به دلیل دارابودن وزن سبک و همچنین عایق بودن دربرابر گرما، رطوبت، هوا و همچنین ضربه مناسبترین و کارآمدترین گزینه برای حمل ویا نگه داری مواد غذایی و حتی مواد شیمیایی و آزمایشگاهی میباشند.


مزایای یخدان یونولیت :

از آنجایی که دارای خاصیت ضد ضربه نیز میباشند میتوان از آنها برای نگهداری و یا حمل و نقل وسایل باارزش و حساس نیز بهره گرفت. به دلیل قرار گرفتن مولکول های هوای درمیان مواد سازنده ی آن دارای خاصیت عایق بوده و وزنی سبک نیز دارند که این عوامل باعث کار آمدی این یونولیتها درحمل و نقل نیز گشته است. وزن سبک یونولیتها حمل آنها را آسانتر می کند .

 یخدان یونولیت قدمی بزرگ وموثر در حل و نگهداری مواد حساس میباشد که انتقال آنها را در مسافت ها و حتی روزهای طولانی تر نیز ممکن میسازد .

یخدان یونولیتی در اندازه ها متفاوت تولید میشوند، در ابعاد بسیار بزرگ و یا حتی جعبه های بسیار کوچک یخ در مراکز های خرید می توان نیز استفاده کرد.

یونولیت به دلیل عایق بودن در اسکلت ساختمان ها نیز بکار میروند، که این مواد به علت سبکی کارایی بالایی در عایق سازی ساختمانها نیز دارند.

امروزه با توجه به  نیاز بشر به صادرات مواد گوناگون و صدالبته حساس سعی در تولید موادی دارد که هم نسبت به مصارف،اقتصادی مقرون به صرفه

بود وهمچنین کارایی بالایی در زمینه ی حمل و نقل داشته باشد.

ولی امروزه یخدان یونولیت نه تنها این مشکل را بر طرف کرده بلکه امکان جابجایی مواد حساس تر را نیز امکان پذیر کرده است .


یخدان یونولیت چیست؟

یخدان یونولیت

یخدان یونولیت

برای نگه داشتن قطعات یخ، حتی مایعات و جامداتی است که نیاز دارند که در طی انتقال در درجه حرارت پایین منتقل شوند. یخدان شربتخانه صندوقی است که در سفر همراه بردارند و خوراک فاسد شدنی در آن باشد، که معمولاً برای سفرها هم استفاده می‌شود.

امروزه یخدان مصارف زیادی در صنعت؛ مصارف خانگی، حمل دارو، حمل فراورده‌های شیلات مانند ماهی و میگو، حمل خون، کشاورزی و … دارد. یخدان یونولیتی صبافوم بهترین انتخاب برای حمل مواد فاسد شدنی در گرما یا سرما میباشد. یخدان یونولیتی یا کولباکس برای حمل ماهی یا میگو که به نام یخدان ماهی و یخدان میگو شناخته میشوند از محصولات صبافوم میباشند.

ماده اولیه یونولیت از نفت خام به دست می آید.

کارشناسان محیط زیست، فعالان حوزه مواد یونولیت فشرده و همچنین متریال یونولیتی که در ساختمان سازی به کار می رود، مهمترین راهکار برای حفاظت از محیط زیست در برابر اثرات مخرب یونولیت ها را بازیافت این مواد می دانند.

بر همین اساس این مطلب را به طور اختصاصی به بررسی مزایای بازیافت یونولیت فشرده در حفاظت محیط زیست و همچنین راهکارهای مناسب برای مصرف کنندگان و جوامع برای مدیریت بهتر در استفاده از مواد پلی استایرن، اختصاص داده ایم.

برای کسی پوشیده نیست که هر جامعه اگر بخواهد محیط زیست خود را حفاظت کند باید به استانداردهای زیست محیطی و همچنین مسائل بازیافت پس از مصرف یک محصول، توجه کند. پلی استایرن منبسط شده نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

یونولیت فشرده، عموماً به رنگ سفید است و حالت جامد دارد. تمام متریالی که از این ماده ساخته می شوند طبق برنامه های مدیریتی بازیافت و

پسماند باید به مراکز مخصوص این کار ارسال شود. این مواد دارای قابلیت صد در صد بازیافت هستند. یونولیت فشرده قابل بازیافت، در لندفیلد ها

جمع آوری شده و سپس حمل آن تا کارخانه بازیافت، جزو قوانین مدیریت پسماند محسوب می شود که البته در بسیاری از جوامع نادیده گرفته

شده است. از سوی دیگر مواد جایگزین برای بسته بندی کاغذ و چوب میباشند که به هیچ عنوان خواص یونولیت را تامین نمیکنند و به ویژه مصرف

روز افزون آنها باعث تخریب جنگل ها و از بین رفتن محیط زیست میگردد. صبافوم با توجه ویژه به برنامه بازیافت یونولیت در پی ایفای نقش خود در جهت

حفظ محیط زیست و رهاسازی مواد پلاستیک در زمین میباشد.

با استفاده و بازیافت پلاستوفوم درختان و زمین را حفظ کنیم

 

هنگامی که آنها تخریب میشوند، می توان منتظر حوادثی زنجیره ای چه در سطح محلی و چه در سطح جهانی بود.

هر ساله نزدیک به ۷/۳ میلیون هکتار جنگل – تقریبا به اندازه کشور پاناما – طبق آمار سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد (FAO) از بین میرود.
برخی از آمار موجود در رابطه با از بین رفتن جنگلها به شرح زیر میباشد :
– در هر دقیقه حدود ۳۶ زمین فوتبال مملو از درخت از دست میرود (World Wildlife Fund (WWF))
– جنگلها در حال حاضر، حدود ۳۰ درصد از جرم زمین را شامل میشوند…

توصیه هنگام خرید یخدان یونولیت

یخدان یونولیت

در هنگام خرید یخدان یونولیت به فشردگی آن کاملا توجه کنید فشردگی باید به حدی باشد که مقاومت در حد حمل وزن لیتر یخدان یونولیت را داشته باشد و حفظ دمای خوبی داشته باشد و همچنین آنقدر بالا نباشد که بیجهت قیمت آن را بالا ببرد.

توجه کنید همه نوع مواد یونولیت مناسب تولید یخدان یونولیت نیست و تولید آن حتما باید با مواد قابل استفاده در ظروف خوراکی انجام شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *